اختصاص ۲٫۵ میلیارد دلار برای زیرساخت‌های دبی

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون حاکم دولت امارات متحده عربی و رئیس شورای وزیران و حاکم دبی ضوابط اجرایی بودجه کل بخش دولتی دبی را به میزان ۱۵٫۴ میلیارد دلار در دستور کار قرار داد.
به گزارش الشرق الاوسط، بودجه سال ۲۰۱۹ دبی در جهت ادامه روند آن برای تقویت اقتصاد و تحقق چشم‌اندازهای آینده برای توسعه کارآفرینی و رضایت جامعه است.
در این بودجه مبلغ ۲٫۵ میلیارد دلار به پروژه‌های زیرساختی اختصاص داده‌شد تا کارایی و جایگاه دبی به عنوان قطب برتر شرکت‌ها و کارآفرینان جهان تقویت شود.
دبی از طریق این بودجه به اهمیت خود به بخش خدمات اجتماعی از جمله بهداشت، آموزش، فرهنگ و اسکان و همچنین کار بر روی توسعه صندوق منافع اجتماعی و حمایت از خانواده‌ها را ادامه می‌دهد تا دبی را به یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل کند.
در این میان انتظار می‌رود که دبی در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳٫۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد ۱٫۲ درصدی خواهد داشت.
این افزایش در نتیجه تصمیمات اقتصادی تشویقی است که امارات اتخاذ کرد که از جمله آنها کاهش برخی از مالیات‌ها، متوقف کردن افزایش هرگونه مالیات به مدت سه سال و عدم اعمال مالیات بدون ارائه خدمات جدید است.
این درآمدها در عملیات در حال اجرای امارت هزینه می‌شود و این روشی است که دبی در طول ده سال گذشته برای عدم تکیه به درآمدهای نفتی و توسعه شاکله درآمدهای دولتی اتخاذ کرد بطوریکه درآمدهای نفتی در سال ۲۰۱۹ تنها ۸ درصد درآمد ناخالص داخلی خواهد بود، درآمدهای غیر مالیاتی ۶۴ درصد، درآمدهای مالیاتی ۲۵ درصد و درآمد حاصل از بازده سرمایه‌گذاری دولتی تنها ۳ درصد از کل درآمد ناخالص داخلی خواهد بود.
دولت همان روند بودجه سال مالی ۲۰۱۸ را که بزرگ‌ترین بودجه تاریخ امارات به دلیل افزایش جمعتی، میزبانی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، توسعه مستمر زیرساخت‌ها و چشم‌انداز ۲۰۲۱ امارات برای افزایش سطح رفان شهروندان بود را ادامه می‌دهد.
بودجه کل باعث ایجاد ۲ هزار و ۴۹۸ فرصت شغلی شد و حقوق و پاداش‌ها ۳۲ درصد هزینه‌های دولت را شامل شد.
هزینه‌های عمومی، مدیریتی و مصرفی ۴۷ درصد از کل هزینه‌ها و هزینه‌های افزایش سطح خدمات عمومی و تقویت سیاست ابتکار و نوآوری نسبت به سال مالی ۲۰۱۸ حدود ۵ درصد افزایش داشت.
بخش بهداشت، آموزش، اسکان، مراقبت از زن و کودک، اقدامات توسعه خواندن و ترجمه، آماده‌سازی برنامه نویسان و اهمیت به جوانان و ورزش ۳۳ درصد از کل هزینه‌های دولت را شامل شد.
بخش امنیت، عدالت و سلامت ۲۲ درصد و بخش اقتصاد، زیرساخت و ارتباطات ۴۰ درصد کل هزینه‌های دولت است.
امارت دبی همچنین با تخصیص ۵ درصد از کل هزینه‌ها به حمایت از بخش تعالی دولت، خلاقیت، نوآوری و تحقیقات علمی، اهمیت خود را به توسعه عملکرد و پرورش فرهنگ تعالی، ابتکار و نوآوری نشان داد.