اتحادیه عرب حمله به یک مرکز خرید در نایروبی را محکوم کرد

نیروهای امنیتی کنیا تلاش دارند تا از افزایش شمار قربانیان در عملیات حمله به مرکز خرید وست گیت جلوگیری کنند.

شبه‌نظامیان الشباب سومالی در بیانیه ای که امروز دوشنبه منتشر کرد، با رد پیشنهاد مذاکره با دولت کنیا، تهدید به قتل شمار بیشتری از گروگان ها در مرکز خرید «وست گیت»کرد.

مرکز خرید وست گیت که بخشی از آن متعلق به سهامداران اسرائیلی است، از روز شنبه تا کنون محل وقوع گروگانگیری و انفجارهای پی در پی بوده است. در جریان این انفجارها ۶۹ نفر کشته و بیش از ۱۷۰ تن زخمی شدند.

بر اساس گزارش های واصله شماری از قربانیان این حمله تروریستی از کشورهای بریتانیا، فرانسه، کانادا، هلند و آمریکا هستند.

اتحادیه عرب با انتشار بیانیه ای روز یکشنبه این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده :«ما توسل به خشونت و هدف قرار دادن شهروندان بی گناه را محکوم می کنیم و بر همبستگی تمامی ملت های عرب با کنیا و مواجهه با خشونت تاکید داریم.»

در بیانیه اتحادیه عرب آمده که این مجموعه وقایع کنیا را با نگرانی دنبال می کند. اتحادیه عرب به دولت کنیا و خانواده قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با ابراز مراتب تاسف و تاثر ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به مردم و دولت جمهوری کنیا، هرگونه اقدام تروریستی در هر نقطه از جهان را که جان مردم بی گناه را مورد هدف قرار دهد، مردود دانست و به شدت محکوم کرد.

نیروهای ارتش کنیا تلاش دارند با حمله به ساختمان مرکز خرید وست گیت گروگان‌ها را نجات دهند. تاکنون آمار دقیقی از شمار گروگان‌ها منتشر نشده است.

در پی حمله نیروهای امنیتی کنیا صدای تیراندازی و انفجار از داخل این مرکز به گوش می رسد.

گروه الشباب سومالی تهدید کرده بود در صورت حمله نیروهای امنیتی به این مرکز تجاری، گروگان های داخل این مرکز را به قتل خواهد رساند.

الشرق الاوسط:
Related Post