پس از آزادی از زندان انگلیس به سوریه فرار کرد

أبو رمیثه

أبو رمیثه

منابعی در لندن، هویت «قاتلی» که در ویدیوی اخیر سازمان داعش در حال سر بریدن پنج نفری ظاهر شد که داعش آن ها را به جاسوسی به سود انگلیس متهم کرده بود، را فاش کردند. او با لهجه بریتانیایی صحبت می کرد و بریتانیا را به حملات تروریستی تهدید کرد. این منابع گفتند این مرد انگلیسی است و سیدارتا دار (ابو رمیثه) نام دارد، و یک هندو بود که چند سال پیش به اسلام پیوست. منابع می افزایند که ابو رمیثه یکی از فرماندهان جنبش «مهاجرون» بود که عمر البکری اهل سوریه، که در حال حاضر در زندان رومیه در جنوب لبنان بازداشت است آن را تأسیس کرده بود.

منابعی از جنبش «مهاجرون» به «الشرق الأوسط» گفتند ابو رمیثه یکی از افراد این جنبش است که به تازگی به اسلام روی آوردند و تعداد آن ها بیش از ۲۰ نفر است و بارزترین آن ها ابو عز الدین، اهل جاماییکا است.

پلیس اسکاتلند یارد ابو رمیثه را به اتهام تحریک به خشونت بازداشت کرده بود اما در سال ۲۰۱۴ به قید ضمانت آزاد شد و به سوریه گریخت. سپس در شهر الرقه به «داعش» پیوست و در یک نوار ویدیویی ظاهر شد که در یک دست چهارمین فرزند جدید خود را به دست دارد و در دست دیگر اسلحه حمل می کند.

کونیکا ذر، خواهر ابو رمیثه، اعتراف کرد که صدای قاتل در ویدیوی اخیر داعش، شبیه صدای برادرش است، اما گفت ممکن است خودش نباشد. او وعهده داد اگر ثابت شود برادرش این کار را کرده است با دست خود او را خواهد کشت. این در حالی است که تا کنون هیچ اظهار نظر رسمی از مقامات انگلیس در این خصوص صادر نشده است.

ابو رمیثه از سال ها پیش به حمایت از افراط گرایی نزد دولت انگلیس شناخته می شد، امری که او آن را پنهان نمی کرد، و قبل از این در تظاهراتی بر ضد سفارت آمریکا در مرکز لندن شرکت کرده بود و در رسانه ها ظاهر شده و خواستار اجرای شریعت اسلامی در انگلیس شده بود.