طرح «سده امارات ۲۰۷۱» گروه طوفان فکری برای ترسیم آینده تشکیل داد

دولت امارات اقدام به راه‌اندازی طرح ارسال خدمات آماده عرضه به افراد در منازل و در محل کرد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس امارات متحده عربی عنوان کرد هدف از این اقدام ایجاد یک مدل جدید دولتی است.
وی در حاشیه نشست‌های سالانه دولت امارات، روز گذشته در توئیتی عنوان کرد مجموعه‌ای از خدمات دولتی راه‌اندازی شده‌است که در صورت درخواست متقاضی به محل حضور وی ارسال خواهد شد. این کار از تکنولوژی و کارآفرینان صورت می‌گیرد. این نمونه از لحاظ سرعت تقاضا و وصول به متقاضی همانند شرکت اوپر است و از طریق ماشین‌های خدمات دولتی سیار ارائه می‌شود.
وی بر استفاده از ابزارهای آینده برای طراحی خدمات دولتی تأکید و عنوان کرد خواهان آن هستند که خدمات منحصر به فرد دولت امارات با استفاده از ابزارهای خلاقانه توسعه یابد که این اتفاق باعث پیش‌برد روند اقدامات دولتی و تقدیم خدمات بهتر به جهان می‌شود.
از سوی دیگر، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و فرمانده کل قوای امارات تأکید کرد نشست‌های سالانه تبدیل به سکوی فعال ملی برای ترسیم آینده کشور و اتحاد تلاش‌های هدفمند دولت برای پایداری توسعه شده‌است.
وی اشاره کرد عرضه ایده‌های خلاقانه توسعه‌ای از طریق این سکو در الهام بخشیدن به دستگاه های حکومتی و تشویق آنها برای داشتن نقشی بیشتر در آینده سهم دارد.
در واقع هدف از نسل جدید خدمات دولتی آماده عرضه، تقویت جایگاه مشتری و تسهیل دستیابی وی به بهترین خدمات خلاقانه از طریق توسعه شرایط تقدیم آن و تحکیم اصول اقتصاد مشارکتی است.
در این میان، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات بنابر توصیه‌های نشست‌های سالانه دولت امارات متحده عربی برای ایجاد مشارکت‌های مؤثر در بخش‌های مختلف، دستور تأسیس شرکت آب و برق امارات را برای شروع مرحله‌ای جدید در تولید آب و نیرو داد.
این شرکت جهشی کیفی در بخش آب و نیروی دولت بوده که باعث افزایش کارآمدی تولید با مشارکت استراتژیک اداره برق و آب می‌شود.
محمد القرقاوی وزیر امور هیئت وزیران همزمان با ارائه ویژگی‌های مرحله اول سده امارات ۲۰۷۱ که هدف از آن تبدیل امارت به بهترین کشور در جهان در صدمین سالگرد تأسیس آن است، از تشکیل بزرگ‌ترین گروه طوفان فکری در امارات خبر داد که متشکل از ۵۰۰ مسئول دولتی است که با همکاری هم بر ترسیم آینده تحقق دیدگاه امارات کار می‌کنند.
وی تأکید کرد اجرای طرح سده امارات ۲۰۷۱ طی ۵ مرحله ۱۰ ساله صورت می‌گیرد که مرحله اول آن بر پایه‌گذاری اصول آغاز سده متمرکز خواهد بود و هدف از آن تحقق ۴ هدف اصلی برای رسیدن به مرحله «بهترین کشور در جهان» است.
طوفان فکری یا بارش فکری یا اندیشه‌باران (به انگلیسی: Brainstorming) یک تکنیک خلاقیت فردی یا گروهی است که در طی آن، با جمع‌آوری فهرستی از ایده‌ها که خودبه‌خود توسط اعضا تولید می‌شود، برای رسیدن به یک جمع‌بندی در مورد یک مسئله تلاش می‌شود. امروزه از این اصطلاح، برای اشاره کلی به تمام انواع جلسات ایده‌پردازی استفاده می‌شود.