ترزا می نخست وزیر محافظه کار انگلیس که در معرض انتقادهای گسترده هم حزبی هایش درباره بریگزیت قرار دارد روز یکشنبه (۱۶ سپتامبر) از گمانه زنی ها درباره آینده سیاسی اش ابراز ناخشنودی کرد.

ترزا می حدود شش ماه مانده به موعد نهایی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در گفتگوی تلویزیونی با بی بی سی گفت که تلاش هایش بر روی خروج از اتحادیه اروپا در طول مذاکرات متمرکز می شود.

به گزارش الشرق الاوسط، نخست وزیر انگلیس که به دنبال حفظ ارتباطات بازرگانی کشورش با ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است افزود «کمی ناراحتم. این بحث تنها درباره آینده من نیست بلکه مناقشه بر سر آینده شهروندان انگلیس و آینده انگلیس ارتباط است.»

می که در معرض نارضایتی گسترده هواداران جدایی انگلس از اتحادیه اروپا در حزب محافظه کار قرار دارد یادآور شد‌«مساله مورد توجه من همین است. ما باید روی همین نکته تمرکز کنیم.»

او در ادامه گفت «ما باید اطمینان حاصل کنیم که این توافق خوب را با اتحادیه اروپا می بندیم. این توافق به صلاح همه شهروندان انگلیس است. این مساله مهمی است.»

او در واکنش به اظهارات بوریس جانسون وزیر امور خارجه پیشین انگلیس گفت «صحبت های او خارج از نزاکت بود.» جانسون طرح بریگزیت ترزا مه را به کمربند انفجاری به دور انگلیس تشبیه کرده بود.

جانسون که جانشین احتمالی ترزا می به شمار می رفت در ماه جولای گذشته از سمت خود استعفا کرد. دلیل این استعفا، طرح نخست وزیر انگلیس درباره حفظ روابط تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا بعد از خروج نهایی این کشور از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارس است.

انگلیس و کمیساریای اروپا امیدوارند تا ماه اکتبر یا حداکثر اوایل نوامبر به توافق درباره بریگزیت برسند.

این توافق باید توسط پارلمان انگلیس و مجالس ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا برسد. حزب ترزا می دارای اکثریتی شکننده در پارلمان است.