سرتیپ عسیری هدف قرار گرفتن کارخانه شیر و لبنیات و اردوگاه المزرق را با خمپاره های حوثی ها تأکید می کند… و از سربازان یمنی می خواهد از «انصار الله» پیروی نکنند

یمنی ها در تظاهراتی در حمایت از «طوفان قاطع» در شهر تعز تصاویر ملک سلمان و پرچم عربستان را به دست دارند (عکس از خبرگزاری فرانسه)

یمنی ها در تظاهراتی در حمایت از «طوفان قاطع» در شهر تعز تصاویر ملک سلمان و پرچم عربستان را به دست دارند (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای ائتلاف که عملیات «طوفان قاطع» را برای بازگرداندن مشروعیت به یمن اجرا می کنند، روز گذشته تأکید کردند که حملات برای هفتمین روز پیاپی ادامه یافت و اهداف برنامه ریزی شده در همه سطوح هوایی، زمینی و دریایی را محقق کرد.

بنا به گفته سرتیپ احمد عسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف، جنگنده های «طوفان قاطع» به رهبری عربستان، به بمباران مواضع حوثی ها، بخصوص در استان صعده ادامه دادند.

در همین حال برخی منابع میدانی گفتند که حملات، منطقه مران، که عبدالملک الحوثی رهبر حوثی ها آن را به عنوان مقر خود برگزیده است را مورد هدف قرار دادند. همچنین اخباری مبنی بر مخفی شدن وی در کوههای مران، با تکنولوژی بالایی که ایرانی ها به او داده اند منتشر شده است.

در جبهه ضالع، در شمال عدن، نیروهای مقاومت مردمی توانستند حوثی ها را از شهر بیرون رانده و نیروهای «تیپ ۳۳ زرهی» وابسته به آنها را مجبور به عقب نشینی کردند همچنین فرماندهان آنها پس از ۹ روز درگیری شدید مجبور به فرار شدند.

یک فرمانده نظامی در نیروهای مقاومت مردمی در ضالع به «الشرق الأوسط» گفت که مقاومت در حال پاکسازی برخی سنگرهایی است که تک تیراندازان وابسته به شبه نظامیان حوثی در آنها وجود دارند.

در همین راستا، رهبری ائتلاف به شکل قاطعی هدف قرار دادن غیر نظامیان را تکذیب کرد و عناصر جنبش «انصار الله» حوثی را متهم کرد که روز گذشته کارخانه لبنیات در شهر الحدیده در غرب یمن را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دست کم ۳۷ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۸۰ تن دیگر شد.

سخنگوی نیروهای ائتلاف روز گذشته در کنفرانسی خبری در ریاض گفت: «شبه نظامیان حوثی کارخانه شیر و لبنیات را هدف قرار دادند». وی افزود: «اطلاعات به دست رسیده از مکان تأکید می کند کارخانه توسط خمپاره و موشک کاتیوشا هدف قرار گرفته است که باعث آتش سوزی در کارخانه شد و چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت». وی حوثی ها را متهم کرد که تلاش می کنند مردم یمن را دچار سردرگمی کنند. عسیری همچنین حوثی ها را به هدف قرار دادن اردوگاه آوارگان المزرق، در شمال غرب یمن، در روز دوشنبه گذشته متهم کرد که منجر به کشته شدن نزدیک به ۴۰ غیر نظامی شد.