رهبری عربستان سعودی به امارات و بحرین تسلیت می گوید

اجساد سربازان اماراتی به هنگام رسیدن به ابوظبی – عکس از آسوشیتد پرس

اجساد سربازان اماراتی به هنگام رسیدن به ابوظبی – عکس از آسوشیتد پرس

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی، با ملک حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، و شیخ محمد بن زاید ولیعهد دبی، به علت به شهادت رسیدن سربازان عربستانی و بحرینی و اماراتی، که دو روز پیش در راستای انجام وظیفه ملی خود در چارچوب عملیات بازگرداندن امید در استان مأرب در یمن به شهادت رسیدند، به یکدیگر تسلیت گفته و ابراز همدردی کردند. علاوه بر این شاهزاده محمد بن نایف معاون پادشاه عربستان سعودی با ملک حمد بن عیسی و شیخ محمد بن زاید تماس گرفت و به آن ها تسلیت گفت. شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی نیز به نوبه خود با شیخ محمد بن زاید و سرتیپ ناصر آل خلیفه فرمانده گارد سلطنتی نیروهای دفاع بحرین تماس گرفت و با ابراز همدری، به آن ها تسلیت گفت.

در همین راستا، سرتیپ احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی برای بازگرداندن مشروعیت در یمن، و مشاور دفتر وزیر دفاع عربستان سعودی، در تماسی که «الشرق الأوسط» با وی انجام داد گفت که ائتلاف از روز گذشته به بازسازی مجدد ساختار و جبران کسری نیروها در مأرب اقدام کرد.

عسیری اشاره کرد که حملات هوایی و عملیات نظامی زمینی نیروهای ائتلاف ، همچنان ادامه دارد. سرتیپ عسیری توضیح داد که ۱۰ سرباز از نیروهای مسلح عربستان سعودی نیز به همراه ۴۵ نفر از امارات، ۵ نفر از بحرین و ۴ نفر از یمن، در حادثه به شهادت رسیدند.

روز گذشته ائتلاف بر علیه مواضع شورشیان به ویژه در صنعا حملاتی هوایی انجام داد. منابع محلی از پایتخت، این عملیات را «شدید ترین» آن از زمان آغاز عملیات ائتلاف در ماه مارس (فروردین) گذشته توصیف کردند.