پنتاگون به «الشرق الأوسط»: سازمان ۳۵% از خاک خود را در عراق و سوریه از دست داد

کلنل استیو وارن سخنگوی ائتلاف بین المللی مبارزه با «داعش» کلنل استیو وارن

کلنل استیو وارن سخنگوی ائتلاف بین المللی مبارزه با «داعش» کلنل استیو وارن

ائتلاف بین المللی مبارزه با «داعش» روز گذشته اعلام کرد به تازگی توانست طرح های تهیه شده در این سازمان تروریستی برای راه اندازی حملاتی با اسلحه شیمیایی را غیر فعال کند و مسؤل سلاح شیمایی سازمان معروف به ابو داود را دستگیر کند.

سخنگوی ائتلاف روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن گفت: «ابو داود شکار گرانبهایی به شمار می آید و طی تحقیقات اطلاعات گرانبهایی از او به دست آوردیم که باعث موفقیت چندین عملیات دیگر ضد «داعش» شد».

وی ادامه داد: « ما همچنان به هدف قرار دادن برنامه های عملیاتی داعش که به سلاح های شیمیایی مربوط می شود ادامه خواهیم داد».

کلنل وارن افزود: «نیروهای «داعش» در مناطق متعددی در عراق متمرکز هستند و بین ۱۰ تا ۱۲ هزار جنگجوی این سازمان در موصل و تلعفر هستند». سخنگوی نظامی توضیح داد: «سازمان پس از متحمل شدن شکست های پی در پی، به تازگی به تاکتیک جدیدی روی آورده است و آن هم منتقل کردن عملیات خود در بغداد پایتخت عراق است تا حالتی از ترس و وحشت در آن جا به وجود بیاورد».

وارن اشاره کرد: «سلاح آن ها در این تاکتیک جدید، انفجار بمب در بازارهای مملو از جمعیت است».

ماتئو آلن سخنگوی مطبوعاتی دفتر وزیر دفاع آمریکا نیز به نوبه خود تأکید کرد سازمان داعش کنترل مناطق بسیاری در عراق و سوریه را از دست داده و این سازمان از شکست های پی در پی رنج می برد و طی چندین ماه موفق به انجام هیچ گونه حمله موثری نبود.

از سوی دیگر سخنگوی پنتاگون در تصریحات ویژه ای برای «الشرق الأوسط» گفت: «در مقایسه با اوج نفوذ سازمان داعش در آگوست (مرداد) ۲۰۱۴،  وضعیت فعلی نشان می دهد که (داعش) نمی تواند کار کند، و بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از مناطق مملو از جمعیت را که در عراق و سوریه تحت کنترل داشت از دست داده است».