استیو وارن گفت هر دو روز یکی از فرماندهان سازمان در حملات کشته می شود

کلنل استیو وارن سخنگوی ائتلاف بین المللی علیه «داعش» - عکس از گیتی

کلنل استیو وارن سخنگوی ائتلاف بین المللی علیه «داعش» – عکس از گیتی

کلنل استیو وارن، سخنگوی ائتلاف بین المللی علیه «داعش» در سوریه و عراق گفت، عراق دیگر برای مبارزان سازمان «داعش» امن نیست، و برخی از رهبران این سازمان به منظور جذب مبارزان جدید به لیبی مهاجرت می کنند.

وارن بعد از ظهر دو روز پیش در یک نشست مطبوعاتی بسته در لندن نسبت به تبدیل شدن لیبی به مکانی برای مبارزان جدید «داعش» هشدار داد و گفت: «مهمترین علت آن این است که عراق دیگر به هیچ عنوان برای تروریست ها مکان امنی نیست… اگر یک جنگجوی افراط گرا باشی و به سازمان در عراق ملحق شدی، مطمئن باش روزهای تو اندک خواهد بود». این مسؤل آمریکایی برای «الشرق الأوسط» توضیح داد: «با توجه به مهاجرات بی سابقه مبارزان «داعش» به لیبی از سوریه و عراق، مشاهده می کنیم که حرکت به این سو بیشتر از سوی رهبران برجسته سازمان است».

در همین راستا، وارن توضیح داد،  فن آوری های نظامی که ائتلاف بین المللی برای مبارزه با سازمان تروریستی به کار می برد نه تنها « بسیار دقیق» هستند، بلکه از دقیق ترین مبارزات نظامی در تاریخ جنگ ها می باشد. وی اشاره کرد: « از ماه می (اردیبهشت) گذشته ، به طور متوسط هر دو روز یکی از فرماندهان برجسته این سازمان تروریستی در حملات هوایی ائتلاف کشته می شوند».