فرماندهان حوثی دارایی ها خود را به خارج منتقل کردند.. جلسات قبایل درباره صنعا

نیروهای ائتلاف در عملیات آزاد سازی شهرهای یمن

نیروهای ائتلاف در عملیات آزاد سازی شهرهای یمن

«الشرق الأوسط» از یک منبع بلند پایه یمنی نزدیک به نیروهای مشترک، و نیروهای ائتلاف و نیروهای ارتش ملی، اطلاع یافت که روز گذشته نیروهای ویژه ائتلاف عربی در یمن، به سوی سه شهر یمن به حرکت در آمدند تا آن ها را از دست شبه نظامیان حوثی و نیروهای علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن آزاد سازند.

برخی منابع گفتند که شهرهای هدف عبارتند از: المکلا، مرکز استان حضرموت؛ شهر ساحلی الحدیده؛ و شهر و بندر المخا که در ساحل دریای سرخ قرار دارد اما از نظر اداری جزء استان تعز می باشد.

شهر المکلا از دوم ماه آوریل (اردیبهشت ماه) سال ۲۰۱۴ تا کنون تحت کنترل سازمان القاعده در یمن است. این منبع به «الشرق الأوسط» گفت: «گروه های جنوبی، عملیات خاص و جدول بندی شده ای، غیر از عملیات ارتش ملی دارند».

«الشرق الأوسط» تصاویری ویدیویی به دست آورد که گمان می رود بخشی از تحرکات این نیروها و آغاز عملیات آن ها، و عملیات فرود هوایی مهمات و نیروهای ویژه باشد.

در همین راستا، «الشرق الأوسط» از منابع بلند پایه سیاسی یمنی در صنعا اطلاع یافت، که هماهنگی گسترده ای میان نیروهای مشروع، از جمله شخصیت های برجسته قبیله ای، و شیوخ قبایل اطراف صنعا، و کسانی که در داخل صنعا حضور دارند در خصوص عملیات نظامی آتی برای آزاد سازی پایتخت از چنگ شبه نظامیان حوثی و نیروهای صالح در حال انجام است.

از سوی دیگر، منابع آگاه به «الشرق الأوسط» گفتند که شبه نظامیان حوثی شروع به رها کردن تدریجی بسیاری از تعهدات خود نسبت به شهروندان ساکن در مناطق تحت کنترل خود کردند. در همین حال فساد و غارت منابع مالی توسط فرماندهان معروف شبه نظامیان، و تبدیل این منابع مالی به سپرده های بانکی در خارج از کشور، و یا دارایی هایی شامل  املاک و مستغلات در داخل کشور گسترش یافته است، که این فرماندهان در شرایط طبیعی برای سال های بسیاری قادر نبودند به دست آورند.