مسابقه طراحی معماری و مهندسی مبتکرانه برای ورزشگاه‌های جدید

ورزشگاه مرسدس الگوی ساخت ورزشگاه‌ها است

ریاض: طارق الرشید

ترکی آل شیخ رییس سازمان ورزش سعودی از ساخت چهار ورزشگاه جدید با معماری نوین جهانی برای چهار باشگاه الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، این خبر واکنش‌های مثبت بسیاری را در بین جامعه ورزشی این کشور برانگیخت.
آل شیخ پس از برگزاری چند جلسه با مدیران بانکی سعودی جهت زمینه سازی برای فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت ورزشگاه‌های جدید اعلام کرد: «باشگاه‌های الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی کاملا در طرح معماری و هندسی ورزشگاه‌های خود مختار هستند».
قرار است این ورزشگاه‌ها با ظرفیت ۳۵ هزار نفری ساخته شوند و با معیارهای ورزشگاه «مرسدس بنز» شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا مطابقت داشته باشند.
این ورزشگاه معروف امکان میزبانی تمام فعالیت‌های ورزشی، هنری، اجتماعی را داراست و با تمام شرایط جوی و اقلیمی سازگار است.
این ورزشگاه‌های جدید به منظور میزبانی باشگاه‌ها از تیم‌های مختلف لیگ داخلی یا بازی‌های خصوصی و کم جمعیت ساخته می‌شوند، اما همچنان دربی پایتخت در استادیوم «الدره» و دربی جده در استادیوم «الجوهره» برگزار خواهد شد.
به نظر می‌رسد سوق دادن بانک‌ها به سمت ساخت و ساز ورزشگاه‌ها برای باشگاه‌های معروف کشور، بیان‌گر تلاش‌های شایسته و سیاست‌های خوب سازمان ورزش سعودی است که در راستای تحقق اهداف بلند پروازانه ورزشی این کشور در تمام زمینه‌ها می‌گنجد.
ناگفته نماند که ساخت این‌چنین ورزشگاه‌های بزرگ و مجهز و پیشرفته کمک شایانی به زیرساخت‌های داخلی کشور می‌کند و آنها را برای میزبانی مسابقه‌های بزرگ قاره‌ای و جهانی آماده می‌کند.
از سوی دیگر باشگاه‌ها در یک رقابت شدید، طراحی مهندسی و معماری را به رخ هم‌دیگر می‌کشند. از این رو مسئولان باشگاه‌ها در فراخوان‌های خود از هواداران خواستند طرح‌های معماری و ایده‌های مبتکرانه خود که متناسب با تاریخ باشگاه‌ها است را ارسال کنند.