در اولین همایش رسانه درمصر عنوان شد؛
قاهره: یسرا سلامه
تجربه‌های عربی و مصری در جهان رسانه الکترونیک تلاش می‌کنند نمونه موفق اقتصادی درتولید خبر ارائه کنند. این درحالی است که مؤسسه‌های رسانه‌ای با تأثیرات انتشار اخبار جعلی روبه رو هستند. در نخستین همایش رسانه مصری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و روزنامه‌نگاران در جهان عرب به خصوص مصردریکی از هتل‌های قاهره برگزار شد، تعدادی از این نمونه‌ها ارائه شد.
محمد هانی سردبیر روزنامه الشرق الاوسط گفت، ارائه نمونه موفق اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در راه رسانه‌های الکترونیک است. او یادآور شد روزنامه‌های عربی و محلی از محل درج آگهی کسب درآمد می‌کنند اما سایت‌های اینترنتی به خصوص آنهایی که نمونه ورقی ندارند، هنوز دنبال نمونه هستند. او عنوان نمونه به سایت الشرق الاوسط اشاره کرد و گفت:« در سال ۲۰۱۸ برای همراهی با دنبال کنندگان و همزمان با رشد بازدید از ویدوها، نزدیک به ۸۵۰ ویدیو تهیه کردیم». این سخنان را وی در جلسه «تجربه‌های موسسات رسانه‌ای بین‌المللی به زبان عربی در برابر تهیه کنندگان محتوی» بیان کرد.
علاء غطریفی سردبیر موسسه «اونا» درباره استفاده از تجربه «کراس مدیا»(تداخل وسائل اطلاع رسانی در یک خبر) در روزنامه‌نگاری الکترونیک سخن گفت. او به‌کارگیری کراس مدیا را هنوز تجربه‌ای نو در روزنامه‌نگاری الکترونیک مصری خواند که تلاش می‌کند از جهتی برای خواننده عرب جذاب باشد و از جهت اقتصادی سود ده.
غطریفی توضیح داد، در زمانی که خبر در دسترس همه قرار دارد اهمیت داستان عمیق خود را نشان می‌دهد. داستانی عمیق که بر ابزار متنوعی همچون ویدیو و تصویر برای جذب خواننده و آگهی دهنده استوار است.
برخی روزنامه‌نگاران مصری گفتند، تکنولوژی مدرن در روزنامه‌نگاری الکترونیک تلاش دارد آنچه در روزنامه‌نگاری غرب شروع شده را اجرا کند. احمد اللیثی از سایت«مصراوی» به الشرق الاوسط گفت، تولید داستان‌های کراس مدیا در ابتدا نیازمند آگاهی سردبیر موسسه است تا به تعدادی از نویسندگان اجازه دهد برای تهیه یک داستان، مدت زمانی که ممکن است یک ماه طول بکشد، وقت بگذارند.
شرکت کنندگان در این همایش تأکید کردند جست‌وجوی راههای اقتصادی به ضرورتی گریزناپذیر در برابر روزنامه‌نگاری الکترونیک بدل شده است.