مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «تاثیرات اقتصادی تحریم‌ها علیه ایران قوی‌تر از آن چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌کردیم».

به گزارش الشرق الاوسط، ایالات متحده آمریکا پس از خروج از معاهده هسته ای برجام که در ۲۰۱۵ صورت گرفت، تحریم ها علیه ایران را دوباره به اجرا گذاشت.

«جان بولتون» در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» ادامه داد: «فعالیت ایران در منطقه همچنان متخاصمانه است، آنچه آنها در عراق، سوریه، یمن و در قبال حزب‌الله در لبنان انجام می‌دهند و آنچه که درباره تنگه هرمز تهدید (به بستن تنگه) به انجام کرده‌اند، متخاصمانه است.»

بولتون افزود: «رئیس‌جمهور (ترامپ) خیلی صریح گفت که او خواهان فشار حداکثری علیه ایران است و این چیزی است که در حال انجام است. هیچ شکی نباید وجود داشته باشد که آمریکا خواهان حل مسالمت آمیز این موضوع است اما ما برای هر احتمالی که ایران آنرا ایجاد کند، کاملا آماده هستیم».

این مقام دولت آمریکا به نقش بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران بر روی افکار عمومی ایرانی اشاره کرد و گفت: ما گزینه های اقتصادی دیگری برای فشار به ایران داریم.

مشاور امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار کرد: «روس‌ها در حال حاضر در سوریه گیر افتاده‌اند. آنها دوست دارند کسی را پیدا کنند که برای مثال هزینه بازسازی سوریه را متقبل شود. این فرصتی برای واشنگتن که نسبت به خروج ایران از سوریه فشار بیاورد.»

بولتن همچنین تاکید کرد که «تماس‌های آمریکا با روسیه درباره سوریه شامل توافق و فهمی مشترک درباره عملیات ارتش سوریه در «ادلب» نمی شود» او در عین حال نسبت به استفاده از سلاح شیمایی و بیولوژیک هشدار داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است با نیکلای پاتروشف همتای روس خود درباره نقش ایران در سوریه و آنچه که “برای یافتن راهکار برای حل کردن جنگ در سوریه” عنوان شده، رایزنی کند.