اعلام آمادگی ۸ ورزشگاه امارات برای میزبانی جام ملت‌های آسیا

افتتاحیه جام «۲۰۱۹» ملت‌های آسیا برعهده برگزارکنندگان سابق «لیگ اروپا»… پیش‌بینی ۳۰۰ میلیون بیننده

هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از فردا شنبه با مراسم باشکوهی در شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی در ورزشگاه زاید آغاز به کار می‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط، کشور میزبان وعده داده است که مراسم افتتاحیه این دوره از جام ملت‌ها متمایز خواهد بود و با رعایت تمام استانداردها برای طرفداران فوتبال آسیا برگزار می‌شود.
قرار است در جشن افتتاحیه، سه خواننده برجسته امارات متحده عربی یک آهنگ زیبا با مضمون شعار جام و روح اتحاد قاره آسیا را می‌خوانند. خوانندگان مشهوری همچون حسین الجسمی و عیضه المنهالی و بلقیس احمد فتحی حضور دارند.
پیش‌بینی می شود که مراسم افتتاحیه نزدیک به ۳۰۰ میلیون تماشاگر تلویزیونی در سطح جهان خواهد داشت.
مراسم افتتاحیه ۱۳ دقیقه قبل از سوت آغاز بازی به طول می‌انجامد. داستانی که قرار است برای تعریف نماد این جام به تصویر کشیده شود، پرنده شاهین (منصور)، است که در آن شور و شوق مردم امارات متحده عربی به این پرنده را نشان می‌دهد که همچنین بیانگر استقبال گرم اماراتی‌ها از مهمانان خود نیز است.
کشور میزبان برگزاری این جشن ورزشی را به گروهی از کارشناسان زبده سپرده است که لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۴، وهمچنین جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۶ و بسیاری از دوره‌های جام ملت‌های آفریقا نظارت داشته است.
در این دوره از جام ملت‌های آسیا ۵۱ مسابقه فوتبالی برگزار می‌شود و اولین دیدار افتتاحیه بین امارات و بحرین خواهد بود.
مسابقات این جام در ۸ ورزشگاه و در ۴ شهر مختلف این کشور برگزار می‌شود، و انتخاب شهرها و ورزشگاه‌ها به گونه‌ای انتخاب شده است که تردد تماشاگران بین آنها، با سهولت تمام صورت بگیرد تا بتوان تماشگران از این بازی‌ها استقبال خوبی بکنند.
شایان ذکر است که کشور امارات متحده عربی برای دومین بار است که میزبان جام فوتبال ملت‌های آسیا می‌شود.