این استان کوه‌های بلند، دره‌‌های خرم و سبز و اماکن تاریخی را در خود جا داده است

استان العلا در سعودی تلاش دارد به یک مقصد جهانی برای هواداران و ورزشکاران کوهنوردی تبدیل شود و جاذبه‌های تروریستی متنوع خود مانند آثار باستانی مداین صالح را به روی آنان باز کند.

به گزارش الشرق الاوسط، استانداری العلا از آغاز فعالیت‌های حمایتی خود برای توسعه ورزش صخره نوردی را از طریق شناسایی و توسعه مسیرهای صعود انتخاب شده در مناطق مختلف این استان خبر داد و همه امکانات را برای ماجراجویان و علاقه مندان در گروه‌های سنی مختلف جهت کمک به کشف هرچه بیشتر این استان فراهم می‌کند.

هیئت پادشاهی در استانداری العلا نیز اعلام کرد؛ این رشته ورزشی را برای کوهنوردان و ماجراجویان از داخل و خارج این کشور آزاد کرده است تا بتوانند از ورزش مورد علاقه خود در العلا لذت ببرند و مناظر طبیعی این استان را کشف کنند، و تجربه‌ای فوق العاده را در یک مکان تاریخی و میراثی منحصر به فرد را داشته باشند.

این استان دارای مناظر زیبایی مانند کوه‌ها، صخره‌ها و زمین‌های ناهموار است که آن را به یکی از مهمترین مقصد گردشگری در جهان تبدیل می‌کند. نه تنها برای گردشگری فرهنگی، بلکه برای ورزش، سرگرمی اوقات فراغت و ماجراجویی نیز تبدیل کرده است.

گروهی از کوهنوردان سعودی اخیرا در سفرهای اکتشافی به اماکن استان العلا برای شناسایی برخی از مسیرهای صعود سفر کردند.

این نخستین بار است که تعداد زیادی از صخره‌ نوردان به این منظور وارد این استان شدند.

استان العلا به عنوان یک گنجینه‌ای از میراث فرهنگی و آثار باستانی منحصر به فرد به شمار می‌رود و دارای اماکن طبیعی جذاب برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.

این استان، واقع در شمال غرب کشور سعودی است که یکی از اماکن فوق العاده زیبا و دارای تعداد زیادی از آثار باستانی و میراث فرهنگی طبیعی و انسانی است.