آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران-رسانیوز

آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران-رسانیوز

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صحبت های خود رادیو، تلویزیون و سایت های اینترنتی را ابزارهایی دانسته که «دشمنان» ایران از آن استفاده می کنند و وی این ابزارهای ارتباطات رسانه ای را خطرناک تر از بمب اتم معرفی کرده است.

سید محمدعلی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ایران روز پنج شنبه در جمع دانشجویان افسری گفته است که برخی از «دشمنان» ایران بعد از انقلاب در این کشور به دنبال ایجاد توطئه در ایران هستند.

وی به جریان های اعتراضی دانشجویان در سال ۷۸ (دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی) و اعتراض های خیابانی سال ۸۸ به نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد اشاره کرده است و این اعتراض ها را اقدامات «دشمنان نظام جمهوری اسلامی» دانسته است.

آل هاشم معتقد است که دشمنان ایران با این اقدامات نتوانسته اند به نتیجه برسند، از اینرو آن ها دست به اقدامات نرم زده اند تا اعتقادات نسل جوان ایران را هدف قرار دهند. وی ابزارهای این جنگ نرم را «ماهواره، کتاب، رادیو و تلویزیون و سایت های اینترنتی» معرفی کرده و گفته است که سلاح تبلیغات رسانه ای « به مراتب از بمب اتم هم خطرناک تر است.»

با روی کار آمدن دولت روحانی، زمزمه های زیادی از آزاد شدن فضاهای رسانه ای در ایران مطرح شد، به طوری که دولت وی بارها اعلام کرده بود که از رفع فیلترینگ شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر استقبال می کند، اما این مساله همواره مورد انتقاد شدید تندروهای ایران قرار گرفته است.

یکی دیگر از برنامه های دولت روحانی توسعه خدمات اینترنت پرسرعت همراه است و اخیرا خبری مبنی بر اعطا مجوز نسل سوم و چهارم خدمات اینترنتی روی تلفن همراه به دو شرکت اصلی تلفن همراه در ایران دادده شده است.

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید ساکن قم نیز در این زمینه فتوا داده است که گسترش «خدمات اینترنت پرسرعت همراه و کلیه خدمات نسل سوم و بالاتر کاری بر خلاف شرع و موازین اخلاقی و انسانی است.»

این مرجع تقلید ساکن قم در پاسخ به استفتای جمعی که خود را «فعالان فضای مجازی» می نامند، استفتایی را در وب سایت شخصی خود منتشر کرده است که در آن با اشاره به «مفاسد متعدد گسترش دادن خدمات اینترنت پرسرعت» نوشته است: «با توجه به اینکه شبکه ملی اطلاعات که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، فراهم نشده، به یقین اقدام بر این کار عجولانه یعنی خدمات اینترنت پرسرعت همراه و کلیه خدمات نسل سوم و بالاتر، کاری بر خلاف شرع و بر خلاف موازین اخلاقی و انسانی است.»

آیت الله مکارم شیرازی به مسئولان اجرایی ایران توصیه کرد که رواج اینترنت پرسرعت را «روشنفکری دینی و آزادی علمی «تصور نکنند و از مسئولان قضایی خواست که «در این امر حیاتی بی تفاوت نباشند».

خدمات اینترنتی «نسل سوم» یا ۳ جی ، امکان انتقال سریع تر داده های اینترنتی در تلفن های همراه و مشاهده آسان تر تصویر و فیلم ها را فراهم می کند. برنامه وزارت مخابرات دولت حسن روحانی برای توسعه این خدمات، با مخالفت محافظه کاران مواجه شده است.