محمد آل جابر سفیر سعودی در یمن و ناظر کل برنامه توسعه و آبادانی سعودی برای یمن تأکید کرد کشورش به حمایت از دولت قانونی یمن و ایستادن در کنار ملت یمن برای مقابله با کودتای حوثیان حمایت شده از سوی ایران ادامه می‌دهد.
به گزارش الشرق الاوسط، دکتر معین عبدالملک نخست‌وزیر یمن و سفیر سعودی که رئیس مرکز حمایت از عملیات انسانی جامع در یمن نیز هست، مسائل مربوط به یمن را در نشستی در ریاض بررسی کردند.
در این نشست مسائلی همچون نتایج مذاکرات سوئد بررسی شد که نشان داد بی‌شک دولت قانونی یمن به تحقق صلح همیشگی و عادلانه براساس مراجع سه‌گانه که همان طرح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سازوکار اجرایی آن، دستآوردهای مذاکرات ملی یمن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت است، اهمیت می‌دهد.
اما کودتاچیان همچنان به نقض تمام قوانین ادامه می‌دهند و پایبند به بندهای توفقنامه نیستند و نیروهای خود را از الحدیده خارج نکردند.
نخست‌وزیر یمن نیز موضع سعودی نسبت به یمن را تحسین کرد و گفت: تاریخ کمک عربی که ملک سلمان بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آن را رهبری کرد و همچنین نجات یمن از مداخله آشکار ایران از طریق حوثی‌ها را فراموش نکرده و نخواهد کرد.
عبدالملک حمایت ریاض را از یمن در همه زمینه‌ها تحسین کرد و بر اهمیت تمرکز بر چگونگی سرمایه‌گذاری صحیح در بخش‌های توسعه، اقتصاد، ارائه کمک‌های انسانی، حمایت از بانک مرکزی، ثبات نرخ ارز یمن و تقویت نقدینی برای کمک به دولت در ارائه خدمات به تاجران تأکید کرد؛ چرا که باعث کاهش رنج ملت یمن و برطرف کردن نیازهای آن از طریق اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و خدماتی می‌شود.
سفیر سعودی نیز بر اهمیت کشور خود به امنیت، ثبات و وحدت یمن تأکید کرد و گفت: امنیت یمن مستقیماً به امنیت منطقه ربط دارد.
در دیداری دیگر نیز دکتر نجیب العوج وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی یمن بر اهمیت هماهنگی میان وزارت و برنامهٔ آبادانی و توسعه در یمن در خصوص اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در یمن تأکید کرد.
وی همچنین بر اهمیت این پروژه‌ها به دلیل تأثیرات مثبت آن در فراهم آوردن خدمات اساسی و فرصت‌های شغلی تأکید کرد.
این سفیر در دیدار خود با آل جابر در پایگاه برنامه آبادانی و توسعه یمن در ریاض، آخرین تحولات یمن و همچنین تلاش‌های دولت برای تحقق ثبات اقتصادی را بررسی کرد.
العوج نیز به نوبهٔ خود نقش سعودی در تقدیم حمایت مستمر به یمن در همه زمینه‌ها را تحسین کرد.
وزیر سعودی نیز با تأکید بر ادامه حمایت از برنامه عملی توسعه یمن به اثرات مثبت آن بر وضعیت اقتصادی و معیشتی شهروند یمنی اشاره کرد.