آمار بالای پناهندگان مفقود در خاک آلمان

کلن (آلمان): ماجد الخطیب

پلیس جنایی آلمان از بازداشت ۳ هزار و ۱۵۱ افراطی مذهبی تا ۲۶ مارس گذشته خبر داد که متهم به جرایم مذهبی شده‌اند.
به گزارش الشرق الأوسط، دولت آلمان در جواب بازپرسی «حزب بدیل برای آلمان» گفت که پلیس در حال تعقیب ۳۶۸ افراطی مذهبی برای دستگیری آنها است.
دولت آلمان همچنین گفت که ۲۷۸۳ حکم برای دستگیری متهمین به تروریسم وجود دارد که بنا به دستور پلیس بین الملل اینترپل، پلیس آلمان با کمک نیروهای امنیتی کشورهای دوست، در حال تعقیب آنها است.
در جوابیه دولت آلمان که روز پنجشنبه در یکی از روزنامه های آلمانی منتشر شد همچنین آمده است دلایلی بر وجود این متهمین در خاک آلمان در دست نیست.
در این میان، دولت آلمان همچنین عنوان کرد مقامات در حال تعقیب ۱۰ هزار و ۷۹۶ نفر هستند که در خاک آلمان مفقود شده‌اند. تعداد زیادی از آنها درخواست کنندگان پناهندگی سیاسی و انسانی از میان کودکان و نوجوانان بی سرپرست هستند ولی دولت از تعداد پناهندگانی که وارد این کشور شده و سپس به رغبت خود آن را ترک کردند بی آنکه نام و نشانی از خود به جای بگذارند بی اطلاع است. دولت آلمان این افراد را با عنوان مفقود شدگان در خاک‌های این کشور توصیف می‌کند.
این جوابیه اعتراف به غیب شدن ۶۰۰۰ فرد پایین‌تر از سن قانونی در سال گذشته کرده است. در این جوابیه همچنین آمده است ۸۰۰۶ فرد زیر سن قانونی بعد از وارد شدن به خاک آلمان ناگهان ناپدید شده‌اند که در این میان ۲۱۷۱ نفر از آنها پیدا شده‌اند. ۵۵۵ نفر مفقودی‌ها پایین‌تر از ۱۴ سال سن دارند.
گفتنی است، تا پایان سال ۲۰۱۷ مقامات آلمانی در جستجوی محل اقامت ۳۴۳ هزار و ۷۳۸ نفر بودند که در آلمان مفقود شدند. در میان آنها افرادی هستند که دستور دیپورت آنها صادر شده است.
به گفته یورگن براون یکی از نمایندگان «حزب بدیل برای آلمان» این اعداد بزرگ نشان دهنده سنگینی کاری است که روی دوش نیروهای امنیتی قرار گرفته است که از عهده آنها خارج است.
وی افزود راه حل این کار کنترل مرزهای آلمان با کشورهای همسایه است.
در این میان، بور کهارد لیشکه یکی از اعضای کمیته داخلی پارلمان از مفقود شدن ۴ فرد خطرناک در میان ۵۵۵ اسلامگرای افراطی خبر دارد که انیس العامری تروریست تونسی نیز جزو آنان است.
جون ماسن رئیس سابق سازمان حفاظت از قانون اساسی یا امنیت داخلی آلمان نیز پیش از این، نسبت به وارد شدن تروریست‌ها به همراه پناهندگان هشدار داده بود کاری که داعشی ها برای وارد شدن به خاک اروپا می‌‌کنند.
وی همچنین عنوان کرده بود ۱٫۱ میلیون پناهنده در سال ۲۰۱۵ وارد کشور آلمان شدند که خطر ورود تروریست‌ها به خاک این کشور را افزایش داده است.