دعوت جهانی برای کار مشترک به منظور مقابله با تهدیدهای حاصل از تغییرات اقلیمی

دبی: الشرق الاوسط

پنجمین نشست بین‌المللی اقتصاد سبز در دبی آغاز به کار کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این نشست که با حمایت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی برگزار می‌شود با شعار «تقویت نوآوری-رهبر تغییر» در نمایشگاه و مرکز همایش‌های بین‌المللی دبی به مدت دو روز ادامه می‌یابد.
شیخ مکتوم بن محمد در مراسم افتتاح حضور یافت. سعید محمد الطایر معاون شورای عالی انرژی، عضو افتخاری، رئیس اجرایی سازمان آب و برق دبی و رئیس نشست جهانی اقتصاد سبز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه گفت، نشست با دیدگاه شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان و راهنمایی‌های شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و پی‌گیری‌های شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی و جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح به منظور تأکید بر جایگاه امارات به عنوان برترین کشور جهان تا سال ۲۰۷۱ برگزار می‌شود.
الطائر اعلام کرد، کشورهای کره جنوبی و ایتالیا علاقمندی خود را به پیوستن به سازمان جهانی اقتصاد سبز در کنار امارات اعلام کرده‌اند. همچنین نمایندگانی از ۶۰ کشور برای شرکت در همایش مقدماتی برای تأسیس سازمان و پیوستن به آن حضور یافته‌اند.
وی از رهبران کشورها و کارشناسان و همه علاقمندان در سراسر جهان دعوت کرد برای مقابله با تهدیداتی که تغییرات اقلیمی تحمیل می‌کنند، همکاری کنند و به تعهدات جهانی خود که درنشست‎‌های جهانی از جمله «نشست تغییرات اقلیمی پاریس» به عهده گرفتند عمل کنند، با اجرای پروژهای متکی به انرژی پاک، تغییر به سمت سیستم‌های سبز و به کارگیری تکنولوژی جدید و…
الطایر پیش از شروع نشست تأکید کرد، نشست از ابتدای کار خود و با حمایت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، دست‌آوردهای ملموس فراوانی کسب کرد و گام‌های بسیاری به منظور تقویت اقتصاد سبز در سطح منطقه‌ای و جهانی برداشته شد و نتایج عینی محقق شد که در بسیاری از طرح‌های کشور امارات و کشورهای منطقه تجلی یافت.
در این نشست بیش از ۳۷۰۰ کارشناس، متخصص و صاحبان اندیشه و دیدگاه در زمینه‌های مختلف اقتصاد سبز و توسعه پایدار و مدیران اجرایی و شرکا و سازمان‌های مالی و نمایندگانی از بازارهای جهانی حضور دارند… این نشست استراتژی‌های پیشنهادی که به تقویت جایگاه امارات به عنوان پایتخت اقتصاد سبز کمک می‌کنند را بررسی می‌کند.
روز اول نشست بر حرکت بخشیدن به اقتصاد سبز در خدمت به اهداف ملی تمرکز کرد. همچنین بر مسیر تحول دبی به اقتصاد سبز پرتوافکنی می‌کند و جلساتی با شعار «نمایشگاه‌های جهانی-الهام‌بخشی ازراه همکاری» برگزار می‌کند و نقش همکاری در حل مسائل جهانی و ایجاد تأثیر مثبت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
برجسته‌ترین رویداد دیروز برگزاری جلسه‌ای در باره مشارکت جوانان بود که نمونه تبادل نوآوری‌ها در زمینه محیط زیست «کلیکس» برای جوانان دارای طرح‌های سبز را بررسی کرد.