درخواست مداخله بین المللی برای نجات خانواده ها

موشک های متعلق به شبه نظامیان «بسیج مردمی» که نام نمر النمر روی آن ها نوشته شده است

موشک های متعلق به شبه نظامیان «بسیج مردمی» که نام نمر النمر روی آن ها نوشته شده است

حیدر العبادی نخست وزیر عراق درخواست های اهالی شهر الفلوجه مبنی بر عدم مشارکت شبه نظامیان «بسیج مردمی» در نبرد آزاد سازی این شهر را نادیده گرفت، به طوری که منابع محلی تأکید کردند که بسیج مردمی در نبردی که دولت روز گذشته آغاز آن را اعلام کرد شرکت کرده اند و برخی ساختمان های مسکونی را با موشک هدف قرار دادند.

حامد المطلک رئیس کمیسیون امنیتی پارلمان عراق و نماینده استان انبار در تصریحاتی برای «الشرق الأوسط» خواستار توقف بمباران شد که منجر به کشته شدن صدها تن از اهالی فلوجه شده است. وی از جامعه بین المللی خواستار مداخله فوری برای نجات غیر نظامیان شد.

بمباران شهر فلوجه توسط شبه نظامیان «بسیج مردمی» در حالی رخ می دهد که خانم لقاء وردی نماینده استان انبار در پارلمان عراق در تصریحاتی برای «الشرق الأوسط» تأکید کرده بود که با العبادی توافق شد که شبه نظامیان را در عملیات مشارکت ندهد.

در همین راستا، یکی از مسؤلان امداد رسانی عراقی از تدابیر اتخاذ شده توسط مقامات عراق که منجر به تأخیر در امداد رسانی فوری کمک های ارسالی از سوی عربستان سعودی به استان انبار شده است را مورد انتقاد قرار داد. وی تأکید کرد این کمک ها از ده روز پیش به علت مشکلات متعدد هنوز در منطقه حمل و نقل هوایی هستند، که یکی از این مشکلات اعمال هزینه گمرکی بود که سفارت عربستان سعودی در بغداد فوراً با هماهنگی وزارت مهاجرت عراق آن را برطرف کرد، با این حال، این تدابیر همچنان در جریان هستند و طولانی شدن زمان ممکن است منجر به خسارت وارد آمدن به کمک ها شود.