جزئیات جدید شراکت «بلومبرگ» و «مجموعه تحقیق و بازاریابی سعودی»
شرکت جهانی «بلومبرگ» پیشرو در زمینه اطلاعات مالی، تجاری و رسانه ای به همراه «مجموعه تحقیق و بازاریابی سعودی» از بزرگ‌ترین گروه‌های رسانه‌ای عرب از آغاز فعالیت پروژه رسانه‌ای و خدمات مالی بلومبرگ شرق خبردادند.
به گزارش الشرق الاوسط، این دو مجموعه نام پروژه‌ای که پایگاه ارائه خدمات مالی، کاری و اخباری متنوع به زبان عربی بوده و در سپتامبر سال گذشته پرده از آن برداشتند را از «بلومبرگ عربی» به «بلومبرگ شرق» تغییر داده‌اند.
 این تغییر نام بعد از جلسه دیروز صورت گرفت که در دبی میان پیتر گریور مدیر شورای مجموعه «بلومبرگ شرق» و دکتر غسان بن عبد الرحمن الشبل رئیس هیئت مدیره «مجموعه تحقیق و بازاریابی سعودی» تشکیل شد.
این دو مجموعه بعد از جلسه نام «بلومبرگ شرق» را برگزیدند و از علامت تجاری جدید آن پرده برداشتند که تلفیقی از خط عربی برای کلمه «شرق» و علامت تجاری معروف «بلومبرگ» است.
پایگاه «بلومبرگ شرق» در کشور امارات متحده عربی مستقر خواهد بود و پایگاه اصلی اخباری آن در ساختمان « The Exchanges» در مرکز مالی دبی روبروی برند «د گیت» واقع است.
«بلومبرگ شرق» همچنین در ریاض، ابوظبی و قاهره فعالیت خواهد داشت و استودیوهایی در آنجا برای این شرکت تاسیس خواهد شد.
همچنین قرار است که در تعدادی از پایتخت‌های اصلی منطقه و جهان حضور داشته و اخبار آنها را پوشش دهد.
«مجموعه تحقیق و بازاریابی سعودی» که بر روی ۱۲ پایگاه اینترنتی و روزنامه در حال فعالیت است – که از جمله آنها روزنامه های «الشرق الاوسط»، «عرب نیوز» و «الاقتصادیه» است- مسئولیت اداره محتوای مالی، تجاری، بازارهای اقتصادی و اخبار عمومی «بلومبرگ شرق» را بر عهده دارد.
این مجموعه توسط ۲۷۰۰ روزنامه نگار و تحلیلگر در سرتاسر جهان اداره می‌شود.
جاستین اسمیت مدیر اجرایی رسانه «بلومبرگ» گفته است که این یک پیشرفت جدید و مهم است و ما در شراکت خود با «مجموعه تحقیق و بازاریابی سعودی» یک گام اساسی به جلو برداشته‌ایم.
وی افزود چنین پروژه‌هایی به ما این امکان را می‌دهد که حضور خود را در بزرگ‌ترین بازارهای جهان تثبیت کنیم. این توسعه و پیشرفت در خاورمیانه تازه ترین نقطه پیشرفت استراتژی ما در جهت تحقق هدف تبدیل شدن به جدیدترین شرکت رسانه‌ای جهان است.
دکتر غسان بن عبدالرحمن الشبل رئیس هیئت مدیره «مجموعه تحقیق و بازاریابی سعودی» نیز گفت که انتخاب کشور امارات متحده عربی به عنوان پایگاه این پروژه و همچنین احداث دفاتری از آن در ریاض، ابوظبی، قاهره و خیلی از پایتخت‌های مهم منطقه و جهان، این امکان را برای «بلومبرگ» بوجود می‌آورد که پوشش دهی کاملی از اخبار مراکز تجاری و مالی مهم خاورمیانه داشته باشد.
وی افزود این شرکت با تولید محتوای خبری افق‌های جدیدی باز کرده و امکان دسترسی به تازه‌ترین اخبار مربوطه را به خوانندگان عرب و دیگر کشورهای همسایه بوجود می‌آورد.
از سویی دیگر در حالی که منطقه به تنوع فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه می‌دهد آنان نیز خود را برای سرمایه گذاری‌های جدید آماده خواهند کرد.
او همچنین گفت این افتخاری برای ما است که در نامگذاری پروژه از کلمه «شرق» استفاده شده و این نشان از اهمیت به منطقه‌ای است که از لحاظ اقتصادی رو به رشد است.
قرار است که پایگاه‌های «بلومبرگ شرق» اخبار و تحلیل‌های شرکت‌ها، بازارها، اقتصاد و اوضاع سیاسی و اجتماعی خاورمیانه را در اختیار کسانی قرار دهد که به زبان عربی صحبت می‌کنند.
این پایگاه‌ها شامل شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، پایگاه‌های اینترنتی و مجله «بلومبرگ بیزنس ویک» به زبان غربی و انگلیسی است. همچنین قرار است که کنفرانس‌ها و رویدادهایی نیز در آن تشکیل شود.
«بلومبرگ» همچنین برای تصمیم گیرندگان مهم، پایگاهی است که آنان را به شبکه فعال اطلاعاتی، انسانی و فکری وصل می‌کند.
جوهره قدرت این شرکت در خدمات «بلومبرگ ترمینال» است که اطلاعات  داده‌ای،  اخباری و تحلیلی را از طرق راه‌های فنی جدید در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.
راهکار «بلومبرگ» به دیگر شرکت‌ها، بر پایه استحکام فناوری شرکت پایه است که این امکان را به آنها می‌دهد که به داده‌ها و اطلاعات موسسات دست پیدا کرده و از این راه به تکامل، توزیع و اداره کارآمدتر و موثرتر آن کمک خواهد کرد.
«مجموعه تحقیق و بازاریابی سعودی» یک شرکت سهامی عمومی و بزرگ‌ترین مجموعه رسانه‌ای خاورمیانه است. این شرکت در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد و پایگاهی برای تجارت‌هایی است که سرمایه گذاری‌های افقی و عمودی آنها در حال رشد است.
این شرکت نقش مهمی در زمینه انتشار و اطلاعات در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی دارد. همچنین پایگاه‌های رسانه‌ای آن در حال پیشرفت سریع است و محتوای کاغذی و اینترنتی آن با سرعت زیادی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و مخاطبان زیادی در سطح داخلی،  کشورهای عربی و بین المللی دارد.
این شرکت از طریق دو ناشر وابسته به خود «شرکت تحقیقاتی و انتشاراتی سعودی» و «شرکت انتشاراتی تخصصی سعودی» حدود ۱۲ کار مطبوعاتی و اینترنتی و غیره عرضه می‌کند که شامل ۶ روزنامه، پایگاه‌های اینترنتی چندزبانه، مجله و پایگاه‌های اینترنتی تخصصی سیاسی و شیوه زندگی است، به اضافه اینکه مجموعه‌ای از پروژه‌های تجاری و مجله‌های جهانی دو زبانه عربی و انگلیسی را براساس توافقاتی که با انتشارات بزرگ جهانی دارد منتشر می‌کند.
این شرکت علاوه بر سرمایه گذاری‌های رسانه‌ای در زمینه رسانه، چاپ، بسته بندی، توزیع، روابط عمومی و کنفرانس‌ها نیز نقش بزرگ و موثری در خاورمیانه دارد.