ورود ارتش یمن به محله‌های الحدیده پس از عبور از روی مین‌ها

آغاز عملیات نظامی در الجوف؛ شکست هجوم حوثی‌ها در حجه

نیروهای ارتش یمن حلقه محاصره خود را بر روی شبه نظامیان حوثی در شهر الحدیده تنگ‌تر کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، پیشروی ارتش در محله‌های مسکونی شهر حدیده از سه محور، باعث شکست روحی و روانی عناصر حوثی همچنین منهدم شدن تجهیزات نظامی آنان شده‌است.
از سوی دیگر، درگیری‌ها با شبه نظامیان حوثی در شهرهای حجه، الجوف و صعده به شدت از سر گرفته شد، که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از این عناصر شده‌است.
با این شرایط کار بر روی گروه حوثی تحت حمایت ایران در میدان نبرد بسیار سخت‌تر شده، چراکه ذخایر و مهمات آنها تمام شده‌است و صدها نفر از شبه‌نظامیان به صنعا و دیگر مناطق فرار کردند.
در همین راستا، «گردان العمالقه» وابسته به نیروهای دولتی یمن که مسئولیت این عملیات نظامی در حدیده را بر عهده دارد، روز گذشته اعلام کرد؛ مجتمع صنعتی اخوان ثابت که بسیاری از شرکت‌های تولید فرآورده‌های لبنیاتی و مواد غذایی کنسرو شده در آن مستقر است، تحت کنترل نیروهای خود درآمده است.
شبه نظامیان حوثی از این مجتمع صنعتی بزرگ به عنوان سپر و سنگر استفاده می‌کردند؛ و با کاشت مین، حفر خندق در پیرامون شهر حدیده و سد معبر با بلوک‌های سیمانی در نظر داشتند پیشروی نیروهای ارتش را بگیرند.
شبه نظامیان حوثی با تصرف منازل مسکونی در شهر حدیده باعث خروج ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان شده‌است و افراد باقی مانده را به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته‌است.
مرکز رسانه‌ای «گردان العمالقه» در گفتگو با «الشرق الاوسط» اعلام کرد که شبه نظامیان حوثی با بستن تنها گذرگاه تحت تصرف خود یعنی «راه شام»، مانع از خروج شهروندان جنگ‌زده شده‌اند.
از طرفی دیگر، مرکز رسانه‌ای منطقه پنجم نظامی در حجه، از شکست حمله شبه نظامیان حوثی در غرب شهرستان مستبأ و در نزدیکی منطقه استراتژیک مثلث عاهم، توسط ارتش یمن خبر داد.