«امالا» مقصد گردشگری لوکس در سعودی

صندوق سرمایه گذاری عمومی پادشاهی سعودی موسوم به (PIF) از شروع پروژه «امالا» خبر داد که از آن به عنوان مقصد گردشگری فوق العاده لوکس واقع در سواحل دریای سرخ یاد کرد.
به گزارش الشرق الأوسط، این پروژه درصدد پایه گذاری مفهومی جدید در صعنت گردشگری نقاهت، بهداشت و درمان است.
منطقه‌ای که پروژه در آن احداث می‌شود با عنوان «ساحل خاورمیانه» شناخته می‌شود چرا که در گستره طبیعی آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای قرار دارد.
در این راستا، قرار است صندوق سرمایه گذاری سعودی هزینه اولیه پروژه و توسعه آن را تامین کند تا آن را تبدیل به مقصد گردشگری ویژه‌ای در مناطق طبیعی حفاظت شده شاهزاده محمد بن سلمان در شمال غرب پادشاهی سعودی کند.
این پروژه فرصتی استثنائی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است تا در زمینه‌های تامین مالی و توسعه امکانات مختلف پروژه مشارکت کنند.
قرار است که این پروژه در بهار ۲۰۱۹ پایه گذاری شود. در پایان سال ۲۰۲۰ مرحله اول آن اجرا شود و تا شروع سال ۲۰۲۸ به پایان برسد.
صندوق سرمایه گذاری عمومی پادشاهی سعودی اعلام کرده است پروژه «امالا» همچون دو پروژه «نیوم» و «دریای سرخ»، بخشی از سلسله پروژه‌های بزرگ پادشاهی سعودی است که در زمینه جذب سرمایه گذاران و توسعه سیستم گردشگری جدید در پادشاهی سعودی نقش خواهد داشت. همچنین باعث پر رنگ‌تر شدن نقش سعودی در حمایت از تنوع اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی ارزشمند خواهد بود.
این صندوق همچنین از تعیین نیکولاس نیبلز «کارشناس مهمانداری لوکس و توسعه» به عنوان مدیر پروژه «امالا» خبر داد. وی قرار است مسئولیت توسعه برنامه ریزی و نظارت بر سیر انجام پروژه را بر عهده بگیرد.
نیکولاس نیبلز در این باره گفته است: پروژه «امالا» مخیله جهان را با تغییر مفهوم کنونی گردشگری لوکس در زمینه نقاهت، درمان و تفریح بیدار خواهد کرد. این پروژه بر ارائه مفهومی غنی استوار است که احتیاجات فردی مشتریان را برآورده می‌کند و خدمات یکپارچه و جامع براساس بهترین معیارهای جهانی در مکانی واحد به آنها ارائه می‌دهد. در واقع این پروژه سلسله کامل و منحصر به فردی از مفهوم مراکز درمانی و گردشگری است.

اما در زمینه هنر و فرهنگ، این پروژه یک مرکزی هنری را در برخواهد داشت که انعکاس هنر معاصر و عجایب سعودی را می‌توان در آن دید.
پروژه «امالا» تبدیل به یکی از بهترین مناطق غواصی جهان خواهد شد و مرکزی ویژه برای زندگی دریایی و یک مقصد عالی برای قایق‌ها خواهد بود.
این پروژه دربرگیرنده ۲۵۰۰ اتاق و سوئیت، ۷۰۰ ویلا و ۲۰۰ فروشگاه خواهد بود. هتل‌ها و ویلاهای آن به شکل بی سابقه‌ای لوکس خواهد بود که براساس طراحی‌های هندسی خاص ساخته می‌شوند.
قرار است که دهکده ای برای هنر معاصر در آن اختصاص داده شود که در زمینه رشد و توسعه هنر سعودی کمک شایانی می‌کند و در برگیرنده اماکن مختلف برای میزبانی رویدادهای هنری خواهد بود.
پروژه «امالا» یک محرک اصلی برای چرخاندن چرخ تنوع اقتصادی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در بخش خصوصی داخلی است. به اضافه اینکه باعث جذب سرمایه گذاری خارجی برای کمک به بخش توسعه گردشگری در پادشاهی سعودی می شود. همچنین در حفظ میراث فرهنگی و محیطی هماهنگ با «چشم انداز ۲۰۳۰» پادشاهی سعودی عمل خواهد کرد.
شایان ذکر است نیکولاس نیبلز به مدت سه دهه در زمینه مهمانداری لوکس با برندهایی همچون Ritz Carlton وFour Season همکاری داشته است. وی همچنین پروژه های زیادی در زمینه توسعه مکان های گردشگری جامع را مدیریت کرده است.
وی پست هایی همچون مدیر اجرائی و معاون اجرائی بسیاری از پروژه های توسعه ای در ایالات متحده آمریکا، چین و ویتنام را بر عهده داشته است.
نیکولاس نیبلز دارای مدرک فوق لیسانس در رشته مدیریت از دانشگاه کرنل آمریکا – دانشکده مطالعات جانسون است.