فعالیت شصت و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در بیروت از روز پنجشنبه (۶ دسامبر-۱۵ آذر) آغاز شد و تا ۱۶ دسامبر-۲۵ آذر ادامه دارد.
نمایشگاه کتاب بیروت در منطقه سی ساید آرینا واقع در مرکز شهر و زیر نظر باشگاه فرهنگی عربی برگزار می شود. اولین دوره این نمایشگاه در سال ۱۹۵۶ (١٣٣۵) تنظیم شد.
۲۳۵ غرفه نشر عربی و خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند که در این میان ۱۷۰ غرفه به انتشارات عربی و ۶۵ غرفه به مراکز نشر خارجی اختصاص دارد. کویت و عمان و مصر و سودان و لبنان و سوریه کشورهای عربی و اوکراین و ایران و ترکیه و قبرس کشورهای خارجی شرکت کننده در نمایشگاه هستند.
همایش های متعددی هم در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود. بررسی کتاب «سیر تحول ده دانشگاه دولتی در کشورهای عربی» با حضور چهره های آکادمیک مثل کامل برهم و فارس اشتی و عزه سلیمان و عدنان الامین و خالد زیاده برگزار می شود. این کتاب توسط مرکز پژوهش ها و مطالعات سیاسی عربی به چاپ رسیده است.
همایش دیگری هم تحت عنوان «الطیب صالح در نگاه چندین نسل» به بررسی تجربه نویسنده معروف سودانی و نقد آثار او می پردازد. این نشست با حضور فضیله فاروق و ابو بکر سوار ذهب و سمر خیری و سهیر قوبر و نوال الحوار برگزار می شود. سخنرانی پیر ابی صعب درباره ادونیس شاعر معروف با عنوان «این نام من است» از دیگر برنامه های این نمایشگاه است. نشست دیگری هم درباره محمود درویش (شاعر فقید عرب) با حضور یحیی یخلف نویسنده فلسطینی برگزار می شود.
مراسم بزرگداشت یاد و خاطره کمال جنبلاط رهبر و بنیانگذار حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان با شعر خوانی و امضای چندین کتاب درباره سرگذشت کمال جنبلاط و پخش فیلمی درباره او به کارگردانی هادی زکاک روز دوشنبه آینده (دهم دسامبر-۱۹ آذر) در نمایشگاه برگزار می شود.