«آرامکو» و «ادنوک» برای تولید گاز توافقنامه منعقد کردند

دو تولیدکننده بزرگ نیرو در جهان توافقنامه همکاری منعقد کردند

شرکت «آرامکو»ی سعودی روز گذشته با شرکت نفت «ادنوک» ابوظبی توافقنامه‌ای برای ایجاد فرصت‌های همکاری مشترک در زمینه گاز طبیعی و گاز مایع طبیعی امضا کرد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، این توافقنامه استحکام ارزش و توسعه درآمدهای این دو شرکت را در بازاری استراتژیک برای آنها امکانپذیر می‌کند.
این توافقنامه میان دکتر سلطان الجابر وزیر کشور سعودی، مدیر اجرایی شرکت «ادنوک» و مهندس امین الناصر مدیر شرکت و رئیس هیئت اجرایی «آرامکو» امضا شد.
این توافقنامه میان دو تولید کننده بزرگ‌ انرژی در جهان که در خلیج واقع هستند، منعقد شد و برای همکاری در زمینه‌ای مهم از لحاظ استراتژیک برای دو شرکت است که میزان درآمد گاز طبیعی و گاز مایع طبیعی را افزایش می‌دهد.
دو شرکت «آرامکو» و «ادنوک» به ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از طریق زنجیره ارزش گاز طبیعی و گاز مایع طبیعی و تبادل دانش و تخصص فنی در بازرهای مورد نظر می‌پردازند.
این توافقنامه در راستای توافق دو شرکت در سال جاری برای مشارکت در پروژه‌ای یکپارچه برای پالایش و پتروشیمی در هند منعقد شد.
گفتنی است که گاز مایع طبیعی دارای سریع‌ترین رشد هیدروکربن با رشد ۴ درصد در سال است و انتظار می‌رود میزان تقاضای جهانی برای آن که در سال ۲۰۱۷ سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تن بود تا سال ۲۰۳۵ به سالانه ۵۰۰ میلیون تن برسد.
گفتنی است، شرکت گاز مایع «ادنوک» یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت «ادنوک» ابوظبی بوده و از تأمین‌کننده‌های اصلی این گاز به شمار می‌رود.
این شرکت ۴۰ سال در این زمینه فعالیت داشته و ۲ درصد از سهم جهانی بازار گاز مایع طبیعی را از آنِ خود دارد.

الشرق الاوسط:
Related Post