معامله ۱٫۵ میلیارد یورویی «آرامکو» با شرکت آلمانی

شرکت «آرامکو»ی سعودی اعلام کرد که سهم شرکت «لانکسیس» در طرح مشترک مواد شیمیایی شرکت «ارلانکسیو» که در هلند است و از سال ۲۰۱۶ شروع شد را خریداری کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این شرکت در واقع بعد از توافق با شرکت پتروشمی آلمانی «لانکسیس» سهم آن را در این شرکت خرید که میزان آن ۵۰ درصد است.
ارزش کل این طرح ۳ میلیارد یورو است که آرامکو ۱ میلیارد و نیم یورو را به شریک آلمانی خود پرداخت کرد.
در واقع این اتفاق تلاش‌های آرامکو را در خصوص تنوع کارهای شرکت در بخش تصفیه، بررسی و بازریابی محقق کرده و همچنین ظرفیت آن را در مراحل زنجیره ارزش در زمینه‌های انرژی و مواد شیمیایی افزایش می‌دهد.
«ارلانکسیو» یکی از شرکت‌های بزرگ جهان در بخش تولید لاستیک مصنوعی و الاستومر صنعتی است که محصولات خود را به تولیدکنندگان اصلی تایر و قطعات خودرو در سراسر جهان عرضه می‌کند و آرامکو می‌تواند با توسعه فرصت رشد جهانی در راستای موضع قوی آرامکو در ارائه مواد اولیه، تمام شرکت الارنکسیو را به دست بگیرد.
این طرح به تلاش‌های پایداری آرامکوی سعودی در زمینه بهبود بازده سوخت بر اساس عملکرد لاستیک ماشین، کمک می‌کند و با استراتژی آن در زمینه بازده سوخت و وسایل نقلیه که بر بازده سوخت و کاهش گازهای گلخانه‌ای متمرکز است هم‌سو است.
در واقع این طرح گامی مهم برای برنامه‌های جامع آرامکو در زمینه پالایش، بررسی و بازاریایی است و هدف از آن افزایش ارزش شرکت از طریق توسعه و تکامل مجموعه کارها، شراکت‌ها و ایجاد منابع درآمدی اضافه است.