شرکت نفت سعودی آرامکو همایشی را برای گرامی داشت زنان مبتکر برگزار کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، در این همایش که طی آن جوایزی به رسم تقدیر برای زنان مبتکر داده شد بر ضرورت مشارکت زنان در بخش علمی صنعت نفت و بازاریابی تاکید شد.
این همایش به عنوان یکی از مهمترین همایش های بخش نفت و گاز به شمار می رود.
پیش از این آرامکو این همایش را در ۲۳ و ۲۵ اکتبر سال جاری به ریاست عبدالعزیز القدیمی و دیگر مسئولان این شرکت در بحرین برگزار کرده بود. القدیمی در این همایش از مهمترین برنامه های اجرایی این شرکت در راستای به کارگیری نیروی زنان در بخش های مختلف صنعت نفت سخنرانی کرد.
او مهمترین عوامل موثر بر مشارکت زنان در بخش صنعت نفت را ایمان به قدرت زنان و استخدام هدفمند و پشتیبانی حرفه ای کارساز از آنان می داند.
این همایش با هدف توانمندسازی مشارکت زنان در عرصه های کارورزی نفتی و پیشرفت مهارت های آنان به واسطه برگزاری مجموعه ای از کارگاه ها و کنفرانس های علمی آغاز به کار کرده است و تلاش می کند مهارت های مدیریتی را در بین زنان اشاعه کند و جوایزی را برای تشویق آنان اختصاص دهد.
این همایش یکی از مهمترین طرح هایی است که در منطقه خلیج عربی برای تنوع بخشی به منابع انسانی در بخش نفت فعالیت می کند.
گفتنی است که از دیگر فعالیت های شرکت آرامکو راه اندازی «کانون علوم کاوشگری سعودی» است.
این کانون یک برنامه کاوشگری است که در دانشگاه ملک عبدالله برای دوره تابستانه برگزار می شود و امکانات چشم گیری را برای مشارکت زنان فراهم می کند. این کانون همچنین با کاربرد برنامه «ستیمانیا» شرکت ارامکو به افزایش مهارت های زنان جوان سعودی در رشته های علوم و تکنولوژی و هندسه و ریاضیات و… می پردازد.