دمام: «الشرق الاوسط»

شرکت نفت سعودی «آرامکو» از شرکت‌های آمریکایی برای سرمایه‌گذاری به قیمت ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰ زمینه در ۹ بخش نفتی دعوت کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این بخش‌ها شامل صنایع کوچک و متوسط است و به منظور افزایش رشد بخش تولید ناخالص داخلی سعودی به میزان ۲۰ تا ۳۵ درصد، صورت می‌پذیرد.
شرکت سعودی آرامکو در اولین همایش مشترک بین کشور سعودی و آمریکا برای صنایع کوچک و متوسط که توسط شورای تجاری پادشاهی عربی سعودی در لس آنجلس برگزار می‌شد، این فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری را به شرکت‌های آمریکایی پیشنهاد داد.
شرکت آرامکو در این همایش قصد دارد تلاش‌های خود را در زمینه انرژی و تمام مواد شیمیایی در سراسر جهان گسترش دهد تا یک سیستم تامین و توسعه قابل اعتماد و نوآورانه را در سطح منطقه‌ای عرضه کند.
آرامکو پس از اتخاذ سیاست‌های ارزش افزوده در سال ۲۰۱۴ بر تولیدات نفتی خود، در گام اول به دنبال بومی سازی بخش انرژی به منظور دستیابی به رقابت و کارآیی بیشتر است.
احمد عبدالرحمن السعدی، معاون ارشد خدمات فنی شرکت آرامکو در سخنرانی خود در این همایش گفت: «نتیجه‌ای که ما در بومی‌سازی تولیدات ملی به دنبال آن هستیم پیشرفت و پایداری آن است که با کیفیت بالای چرخه تولیدات و انعطاف پذیری در بومی‌سازی سیستم عرضه و تقاضا، این شرکت متمایز می‌شود.»
وی افزود: «اهداف اقتصادی و اجتماعی تعیین شده توسط چشم انداز ۲۰۳۰ پادشاهی عربی سعودی و نقشه راه تنوع اقتصادی، با ایجاد فرصت‌های شغلی با کیفیت، توسعه توانایی‌های خلاقانه نیروی کار و تحریک رشد اقتصادی محقق می‌شود.»
السعدی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط تنها ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور سعودی را تشکیل می‌دهند گفت: «این میزان در مقایسه با کشورهای صنعتی نیمی از آن است.. ما به دنبال ترغیب ایالات متحده آمریکا در مشارکت در صنایع کوچک و متوسط و افزایش ۳۵ درصدی تولید ناخالص داخلی آن هستیم. این شرکت موفق به شناسایی ۱۴۰ فرصت برای توسعه در ۹ بخش صنعتی شده است که این وضعیت نشان دهنده یک شکاف در بازار با بیش از ۱۶ میلیارد دلار است.»