سرمربی سعودی به دنبال نهایی کردن لیست بازیکنان قبل از شروع جام آسیا

ریاض: طارق الرشید

تیم ملی فوتبال سعودی امروز چهارمین و آخرین بازی دوستانه‌اش را پیش از شروع جام ملت‌های آسیا با کره جنوبی برگزار خواهد کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، قرار است این بازی در ورزشگاه باشگاه بنی یاس در شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار شود.
این بازی می‌تواند محک خوبی برای بازیکنان باشد همچنین ابعاد فهرست نهایی تیم ملی سبزپوشان را نیز نمایان کند.
تیم ملی سعودی در این جام با قطر، لبنان و کره شمالی هم‌گروه شده است.
خوان آنتونیو پیزی سرمربی تیم ملی سعودی اکثر بازیکنانی که همراه تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بودند را خط زده و بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کرده است.
سبزپوشان در سه دیدار تدارکاتی اخیر خود، نمایش فوتبالی قابل قبولی را ارائه کردند. همچنین این تیم در دیدار با تیم ملی برزیل در جام «سوپر کلاسیکو» در ریاض، بازی خوبی را به نمایش گذاشت با وجود اینکه ۲ – ۰ به برزیلی‌ها باخت.
فهرست اخیر این سرمربی آرژانتینی، نشان می‌دهد که وی بازیکنان خط دفاعی و دروازبان تیم ملی سعودی را در آرنج خود ابقا کرده است. همچنین پیزی ترجیح می‌دهد عبدالله عطیف و ابراهیم غالب را در خط میانه ابقا کند تا هافبک‌های تیم را تغذیه کنند.
این سرمربی دوست دارد رویکرد تاکتیکی خود در اجرای سبک فنی در برابر تیم حریف را اجرا کند، به طوری که با به دست آوردن منطقه مانور و دادن پاس‌های کوتاه بین بازیکنان، به دروازه تیم حریف برسد.
سعودی‌ها می‌خواهند در آخرین بازی تدارکاتی خود، به دور از نتیجه بازی، از لحاظ تاکتیکی و فنی خوب ظاهر شوند. مهم نیست برنده یا بازنده از زمین خارج شوند. بلکه به دنبال محک زدن سطح بازی بازیکنان خود قبل از آغاز رقابت‌های جام کلت‌های آسیا هستند. جامی که چندین سال از جعبه طلایی سعودی دور بوده است.