نخست وزیر ژاپن در پایان سفر خود به منطقه خاورمیانه: تهدید قتل دو گروگان ژاپنی غیر قابل قبول است

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به هنگام استقبال از شینزو آبه نخست وزیر ژاپن  در رام الله (آ.ب.آ)

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به هنگام استقبال از شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در رام الله (آ.ب.آ)

همزمان با سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به رام الله و اعلام وی مبنی بر تقدیم کمک های جدید به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای مشارکت در بازسازی غزه، سازمان داعش اعلام کرد دو گروگان ژاپنی ربوده است و به حکومت آبه ۷۲ ساعت مهلت داد تا مبلغ ۲۰۰ ملییون دلار در ازای آزادی گروگان ها بپردازد.

آبه پس از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین، در طی سفری که به علت تحولات گرونگان گیری نیمه تمام ماند، تأکید کرد که رئیس جمهور را از ویدیوی گروگان ها آگاه کرده است، و با تأکید بر تلاش برای جمع آوری معلومات جهت نجات جان گروگان ها، از طرف فلسطینی درخواست حمایت در این زمینه کرد. آبه در پایان سفرش به منطقه خاور میانه گفت که تهدید سازمان داعش مبنی بر کشتن دو فرد گروگان، امری «غیر قابل قبول» است. وی افزود: «تند روی و اسلام دو امر کاملاً جدا از هم هستند». وی همچنین گفت: «ما شدیداً درخواست می کنیم که دو گروگان ژاپنی، بدون آزار رسیدن به آنها، آزاد شوند و جامعه بین المللی باید بدون زانو خم کردن در برابر تروریسم، همکاری کند و بصورتی پایدار و راسخ این حوادث را پاسخ دهد».

محمود عباس، به نوبه خود با ابراز همبستگی خود و مردم فلسطین با ژاپن، تأکید کرد بر علیه ربوده شدن شهروندان ژاپنی در کنار این کشور خواهد ایستاد.